Saturday, October 16, 2010

let's visit those online shopping website....!!!

http://www.homecomputergames.com/
Largest Adult Toy Store with discreet shipping and billing for privacy. We carry all types of adult sex toys for your pleasure such as cock rings, anal toys, vibrators, dildos and sex dolls.

http://www.cats-loveandcare.com/
We also care for them -- for their health, their comfort, and the quality of their lives. We want them to have the best cat  furniture, cat beds, cat condos, cat trees, even wall-mounted cat furniture or big cat furniture with floor-to-ceiling cat trees and big cat jungle gyms.  We also want them to have the best cat food with organic cat food and all-natural cat supplies, and clean healthy water (try a cat drinking fountain -- they love these).

is the go to place for wedding planning and advice. Organizing your big day can be a difficult task so let us take the worry out of the unknown. From professional advice to your detailed wedding checklist, we've got you covered.
Being the only top ranked wedding website to allow vendors from every spectrum of the wedding industry to easily and affordably advertise allows our brides to have the widest range of options when searching for wedding vendors. Accommodating every budget and every region gives our brides the widest variety at the lowest prices all form one location!

Sunday, October 10, 2010

30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki..... =)

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

hEpY TiMe...!!

with sella gomok...:)


with sella again.....

again....with her.....:)


with anna.....;)

steamboat time.....

reunion primary school.......


with mimie dayana....

all the ladies....=)

me with fatin....

me n dak sengal...




Saturday, October 9, 2010

tEkAk - TeKuK....;)

Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?
Ha.Ha.Ape bende tu?! Kalau nak tahu, jawapan yg sebenarnye ialah air terjun..sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

Banyak- banyak binatang...binatang apa keluar haid...
jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu...keluar HEAD....tak paham jugak.ala kepala le..

Dlm 1 pertunjukkan.. seorg ahli silap mata tlh memijak kaca dgn tpk kakinya.. ttp dia x mengalami kelukaan..lalu dia memijak paku yg brtaburan..dan x luka juga..apabila selesai persembahan dia jln
terhencut2 kerana terpijak tahi ayam...hehehe..... ok x ... lawak x...

Dlm bnyk2 binatang..... bntg ape yg bertelur dan beranak.....kira 2 alam la niiii..... ha jwp2.... ...siput babilaaaaa.....ye la siput bertelur...babi beranak....

Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai,
sungai apa yang paling berat?
Jawapannya ialah Sungai Besi...Ha...ha...ha...

Kereta dengan motor, mana lebih tua?
jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat...

Dlm banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?
jwpn dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin...
huruf TA dan YA laa... kan jadi TAYAR tu

kasut apa yang paling keras?
Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa...muhahaha..lawak ka?

Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?
jawapannya ialah meter bas tulah

Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ...ahhh sape dapat jawab????
jawapannya ialah...huruf i ngan u lerrr..hehehehehe.nih antara
pasangan bercinta lerrr ..hehehehe

Friday, October 8, 2010

KISAH BENAR - WASIAT BUAT ISTERI TERSAYANG...

Semoga cerita ini dapat kita ambil sebagai pengajaran. InsyaAllah. Buat semua, pada yang dah berkahwin, baru nak kawin ataupun akan kawin nanti, kisah nie biarlah tersemat di dalam jiwa...

Kira-Kira 15 hari yang lalu, seorang hamba Allah (si A), telah pun kembali ke rahmatullah secara mengejut (kerana sakit jantung). Allahyarham adalah merupakan seorang yang amat dihormati dan disegani di kampung beliau. Semasa jenazah Allahyarham diletakkan di ruang tamu rumahnya sementara menunggu untuk diuruskan oleh saudara mara dan sahabat handai, isteri Allahyarham tidak berhenti-henti meratapi jenazahnya sambil merungut-rungut.

Si penulis (penulis asal cerita ini) yang kebetulan anak saudara Allahyarham, ada di sebelah balu Allahyarham pada ketika itu. Beliau merasa amat hairan dengan sikap balu arwah itu. Si balu sepatutnya membaca ayat-ayat suci al-Quran untuk dihadiahkan kepada arwah... Kira- kira 10 minit kemudian, kakak ipar arwah (kakak balunya) pun sampai.

Beliau turut merasa hairan dengan sikap adiknya yang meratapi dan merungut itu, lantas beliau melarang adiknya berbuat demikian sambil bertanya akan sebabnya.

Penulis yang masih berada disitu merasa amat terkejut apabila mendengar jawapan yang diberikan oleh balu Allahyarham itu....Antara jawapannya ialah: Suaminya tidak membuat surat wasiat (yang sebenarnya ada). Tanah pusaka milik suaminya tidak sempat ditukarkan ke nama beliau dan anak-anaknya. Suaminya tidak sempat memindahkan saham syarikat suaminya bersama-sama adik-adiknya kepada beliau (Allahyarham memegang saham sebanyak 50% dan 5 orang adik-adiknya memegang 10% setiap seorang).

Untuk makluman, arwah adalah seorang yang agak berjaya dalam perniagaannya. Syarikat yang diuruskan oleh arwah sangat maju dewasa ini. Di samping itu, arwah memiliki kira-kira 12 ekar tanah dipinggir Putra Jaya dan kira-kira 50 ekar di sekitar kawasan Sepang/Dengkil.


Setelah seminggu arwah dikebumikan, peguam arwah memanggil waris-warisnya untuk dibacakan surat wasiat arwah. Penulis juga turut dipanggil tanpa mengetahui akan sebabnya. Allahyarham mempunyai 4 orang anak, yang sulong masih lagi bersekolah di tingkatan 4 manakala yang bongsunya berusia 6 tahun.

Antara kandungan surat wasiat Allahyarham ialah: 30% syer perniagaannya diserahkan kepada anak saudara perempuannya yang juga ahli perniagaan, dan 20% lagi diagihkan sama rata kepada anak-anaknya dengan anak saudara perempuannya sebagai pemegang amanah. Tanah pusakanya seluas 10 ekar di pinggir Putra Jaya dibahagikan sama rata kepada anak-anak perempuannya (2 orang) dan 2 ekar untuk anak saudara lelakinya yang juga pemegang amanah untuk anak-anak perempuannya.

Anak-anak lelakinya yang berumur 14 dan 10 tahun, diberikan tanah 15 ekar seorang dengan saudara lelakinya sebagai pemegang amanah. Saham-sahamnya diserahkan kepada anak-anaknya dan dibahagikan mengikut hukum syarak, dan diuruskan oleh saudara perempuannya yang diberi 20%. Wang tunainya di bank (persendirian diamanahkan kepada kakaknya untuk menampung pembiayaan anak-anaknya jika isterinya tidak berkahwin lagi.

Jika isterinya berkahwin lagi, beliau meminta peguamnya meminta mahkamah memberikan hak penjagaan anak-anaknya kepada kakaknya. Rumah dan tapak rumahnya diwakafkan untuk anak-anak yatim Islam dan sebuah surau, dan hendaklah diserahkan kepada Majlis Agama Islam. Harta-hartanya yang lain iaitu 2 buah kereta diberikan kepada adik lelakinya yang ketiga dan kelima;
manakala baki tanah 20 ekar dibahagikan sama rata kepada adik-adik dan kakaknya.

Setelah selesai wasiat tersebut dibaca, isterinya membantah keras kerana tiada satu pun harta yang diserahkan kepadanya melainkan sebuah proton saga yang tidak dimasukkan dalam wasiat tersebut (yang memang digunakan oleh isterinya).

Belum sempat isterinya terus membantah, peguam Allahyarham membacakan satu kenyataan mengenai isterinya yang terkandung dalam wasiat itu.


"Isteriku tidak akan kuberikan apa-apa kecuali pengampunan. Terlalu banyak dosanya kepadaku. Maka pengampunan adalah hadiah yang paling berharga."

"Tidak pernah aku merasa masakannya sejak mula berkahwin walaupun pernah aku suarakan. Tiada belas kasihan terhadap aku, baik semasa sakit apatah lagi jika aku sihat."

"Herdik dan tengking kepada aku dan anak-anak adalah lumrah. Keluar rumah tidak pernah meminta kebenaran daripada aku. Makan dan minum anak-anak adalah tanggungjawab bibik (pembantu rumah). Kain bajuku tidak pernah diuruskan, dan yang paling menyedihkan, tiada mahunya dia mendengar pandangan dan nasihatku untuk kesejahteraan rumahtangga. "

"Kebahagiaan aku selama ini hanya dengan amalanku, tugas seharianku,anak- anakku dan adik-beradikku, terutama kakakku (yang sebagai pengganti ibu)."

Selepas peguam Allahyarham membacakan kenyataan itu,barulah penulis faham mengapa balu Allahyarham begitu meratap dan merungut semasa berada disisi jenazahnya. Marilah kita renungi bersama. Semoga dengan apa yang terjadi di atas, akan memberikan satu pengajaran yang berguna kepada kita sebagai umat Islam

-she should be thankful.... .. she got the forgiveness from her husband-

Monday, October 4, 2010

ViRtUaL LiBrArY....~

Virtual Library also known as Digital Library..

What is a virtual library? The term has been defined by many different people in many different ways. It is a library in which the holdings are found in electronic stacks. It is a library that exists, without any regard to a physical space or location. It is a technological way to bring together the resources of various libraries and information services, both internal and external, all in one place, so users can find what they need quickly and easily.
Well, the virtual library also has its drawbacks and limitations.However, when they work, virtual libraries can be very useful and very diverse in what they contain. The options for what they can include are virtually endless, and become more and more boundless as technology advances. Some of the content of a virtual library may include, but certainly is not limited to, CD-ROM, Internet subscriptions, lists of annotated web links, internal work products (such as brief banks), proprietary databases (such as LexisNexis or Westlaw) and even web spiders or push technology that deliver targeted research to the user.
Advantages:-

  • It saves and/or reduces the physical space taken up by library materials.
  • It often adds enhanced searching capabilities in a digital format.
  • The library materials are available at the user's desktop, regardless of where the user is physically located.
  • It allows for the inclusion of materials only available on the Internet or in digital format.
  • It provides the user with the capability to download and manipulate text.
  • It often allows for multiple, concurrent users.
  • It eliminates the problem of a book being missing or off the shelf.
  • It is less labor intensive.
Disadvantages:-

  • Every product has its own distinct user interface.
  • Users need to remember different passwords for different products.
  • The scope of coverage and available archives is often limited.
  • There are often difficulties with downloading or printing.
  • Often there is no cost savings, especially when both the virtual and print products are maintained.
  • Everything is NOT available in digital format.
  • There are restrictions, which vary from vendor to vendor, on how the product can be used.
  • The virtual library relies on power and computer networks in order to be available for use.
  • Users can't spread everything out in front of them and use it all at once.
  • Users are most comfortable using books.
Development:-
The stages of development that are involved in creating a virtual library, or converting portions of a traditional print library into a virtual library, can be broken down into seven areas:
  • The Decision-Making Process
  • New Training and Skills for Library Staff
  • Installation and Testing
  • Creating a Structure for Organizing and Accessing Materials
  • Marketing and Promoting Materials
  • Training Users
  • Evaluation and Reevaluation
for more clear view with Virtual Library, you may try to go through this link....enjoying your exploring...:)

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/personal.html
http://www.greenstone.org/examples
http://www.icevirtuallibrary.com/content/book/100400

Friday, October 1, 2010

OnLy mE...!!

display girl kt atas nie, name dy Nurdiana bt Mahtar...kalo ngn member2, drang pgl dak nie Diana...D...n ade certain tu pgl Achik...dy nie lahir 20 Sept 1990 kat Hospital Besar Melaka....so skng nie....umor dy bru 20 tahun....(mude lg kn..huhu)...emm...skng nie dy still study kt Kolej Profesional Mara Ayer Molek Melaka.....amik kos Business Studies...skng ngah sem 5....hjng thn nie da nk gi LI....
dak Diana nie kalo x knl dy, msti ckp dy kerek punye....muke nk ketat jer....tp nk wt cmner....dy mmg cmtu pun...hahaha...so...jgn judge dy kalo x knl lg dy cmner....:)...Diana nie kdg2 emo...kdg2 ok...haha...biase la...lumrah kn....rase nye tu je kot sal dak Diana nie...kalo nk taw lg sal dy, tny la dy sendiri k...daa~

emm...picx kt ats n bwh nie mase nk gi Indon...best gler..:)...


wif dak2 MRSM TGB...

penat...ntah bile nk smpi ats...


the shortest one is.......haha

Saturday, September 25, 2010

MGT 3553.. How will technology help in learning??

PowerPoint Presentations
Are useful for studies and business. And most students and teachers are already using these. But the quality of these presentations leaves much to be desired as all do not make use of the full features available such as narration and animations.
PowerPoint presentations once created can be made into a video adding interesting audio and transitions. And these can be achieved by simply uploading to websites such as Animoto.

Create a BLOG
Class blogs are becoming increasingly popular wherein all students of one class including the teacher create a single blog and each student gets a chance to submit articles, called posts. Aside of this, they can be encouraged to start a personal blog wherein they get to pick a subject matter and deal with it the way they want. The best part of a personal blog is the student strives to create quality posts and takes it up as a challenge. Getting people such as friends and teachers, parents to comment enhances their creativity. And did I mention their spellings get better, though they may use spell check. English improves greatly and they begin to use proper sentences that are grammatically correct and love to write more, creating larger, more interesting articles. Create a blog with Blogger, for it is easy and there are plenty of gadgets for students to choose from. New templates designer makes it even easier to dress up your blog.

Start a WIKI
Wikis are collaborative efforts, and can be utilized to create collaborative projects among students of a class. Each student gets to edit the same article according to the subject topic. You can embed videos, audios,pictures and make it real fun. Wikispaces is great for students to create a wiki.

Create a PODCAST
Audio podcasts can be created using free software such as audacity for recording and editing. All the student needs is a good microphone and speakers.
For example, a student learning French or Spanish, can make his/her own notes and translations and learn out of it. Other students can comment on these or add to it. Adding audio to each post will encourage them to listen to pronunciations correctly and master the language.

Make a WEBSITE
This one makes every student sit up. Watching their articles of interest take shape alongside videos and gadgets which they can share with the world. According to their passion and interest such as football, or tennis or their pet dog, a website can make them creative enough to show the whole world. The simplest website can be created online from Google sites.
Adding speaking avatars to your website can be engaging and fun too.

Make a VIDEO
Creating videos are much easier these days,and even children are adept at it. Capturing videos and uploading them to their blog or video blog also called vlog and adding tags, description according to the subject matter will help them learn better and this can be shared with others. They can also upload to video sites such as youtube and metcafe.

Save and Share BOOKMARKS online
The internet is a vast library of resources and students get a wealth of information that they must process for any project or subject. Bookmarks such as delicious come in handy and they are sure to be able to organize their information better for later use.

Use FACEBOOK and TWITTER
Students these days are virtually online and mostly on sites such as Facebook and Twitter. They get to use their mobile phones to send text messages and post to the social media sites. Students can be encouraged to use these sites creatively such as sending tweeting about websites that are relevant to their subject topic,and keeping update with the classroom activities when they cannot attend. Facebook activity can be made more interesting by sharing useful information regarding class or subject topic.

Friday, September 24, 2010

MGT 3553..HoW FaCeBoOk CaN DeStRoY u....!!!

How Facebook can destroy you
Employment: Want a job? Have a job you want to keep? Delete your drunk-at-a-party photos and shave off the "#%@$ my job" statuses, because it's likely that your employer (or potential employer) is going to run an internet search on you. And unless you have fortress-like privacy settings (discussed below), they're going to get a glimpse into your personal life. If you're seen as a partier, or somebody who disses their current/old jobs or managers, or generally shows low class, you could easily lose your job. 

Identity theft: Have your address, phone number, or birthday ANYWHERE on Facebook? Be prepared to have credit cards made under your name by strangers and used feverishly without you realizing. ID thieves have absolute field days when people post private information publicly. And if you think only your friends will see your number or BBM pin in those groups, "Need your numbers," you're wrong. Almost all of them are open to friends of friends, entire networks, or all of Facebook—revealing your number to thousands, if not millions, of strangers.

Property crime: Going on vacation? Don't tell the world. A status detailing that your house will be empty for seven days exposes your property to all sorts of crime. Why take the risk?

How to stay safe
1. Use a strong password.
2. Hide your birthday.
3. Don't mention your kids.
4. Don't mention your vacations.
5. Don't let the young'uns try it out.
6. Keep photos to yourself.
7. Adjust your settings.

ReLeAsEd....~

hoho...asgment MIS....kne wt blog plak daaaa....~
jam snarnye tp take it easy la ekk...chill~